tisdag 5 augusti 2008

2 små anspråkslösa tips

Plastik Pleasure


"Schysst, porrigt, postpunkigt new wave-band med tjejsång från Belgien " är kanske den bästa beskrivningen jag kan ge på detta band som jag av en slump hittat på myspace. De ger själva en mycket utförligare beskrivning av sitt sound på sin myspace, gå in där och läs och lyssna!

The Organ




Det här bandet är riktigt bra, och jag är förvånad över att jag inte har hört dem eller hört talas om dem innan! (Eller egentligen så kanske jag har det eftersom DJ ISTR, aka Stefan, påstår att han och DJ Uule spelat dem jättemånga gånger på Lakritz. Men då visste jag inte att det var The Organ jag hörde!) Bandet, som består av enbart tjejer, kom från Vancouver och var aktiva mellan 2001 och 2006. Musiken är vackert vemodig, ska man genrefascista sig kan man kanske kalla dem postpunksindie eller nåt sånt, jag tycker de påminner lite om Diskoteket. Deras album Grab that Gun är riktigt bra, vissa av låtarna låter kanske lite lika varandra, men det finns inte en enda som är dålig. Brother, Memorize the City och Sinking Hearts tycker iaf jag är bäst. De ska visst släppa en ny EP den 14e Oktober i år, det gör mig glad och förväntansfull. Det här inlägget känns konstigt och ostrukturerat. Jag skyller på att Blogger krashade igår natt när jag skulle skriva det här så att bara halva inlägget blev sparat.

Men vafan, kolla in The Organ's myspace, wikipedia och officiella hemsida!

5 kommentarer:

Anonym sa...

DJ Uule har också spelat dem på Lakritz faktiskt :)

wombawomba sa...

Ja just det, det sa du ja. Ska fixa't genast :)

Anonym sa...

Jag vet att jag hört Brother innan, frågan är bara vart. xD

wombawomba sa...

Det var nog på blandkasetten på sjuhärads eller i bilen, jag spelade massa the organ för er efter gränna har jag för mig :D

Anonym sa...

Haha, ja det stämmer ju...tror till och med att du prata om dom då =P