måndag 3 mars 2008

Rudimentary Peni

Jag hittade en nyuppladdad version av denna otroliga release från ett av världens bästa band - Rudimentary Peni.
Denna skiva är en samling av deras två första EP's och jag tror inte att det finns en enda dålig låt på den. Den är väldigt punkig, men texterna är väldigt spooky och endel låtar har politiska texter.
Bandets sångare, Nick Blinko, var ett stort fan av H.P Lovecraft och alla bandets senare skivor är i princip 100% baserade på Lovecrafts verk.

Rudimentary Peni klassas som ett anarchopunk band, men det är förmodligen bara för att de från början var signade på Crass Records och för att ett gäng av deras tidigare låtar var politiska.
Sångaren Nick Blinko själv hävdar att de aldrig har vart ett punkband utan ett deathrock band. Vilket är fullt förståligt. Då det låter deathrock om det och texterna handlar om monster.

Hade min externa hårddisk fortfarande vart vid liv så hade jag kunna laddat upp fler skivor med detta band, men det är i nuläge omöjligt.

Men nu ger jag till er Rudimentary Peni - The EP's of RP!
Ladda ner den -här

Inga kommentarer: