fredag 3 augusti 2007

Två små youtubeclip.

Första klippet är med det svenska Devo-inspirerade bandet Ubangi. Jag hade aldrig hört talas om dem innan jag helt slumpmässigt kom över en länk till denna video, The little cat and the dirty dog, och blev överraskad över hur bra det lät. Ännu mer förvånad blev jag sen när jag såg att Orup var en av medlemmarna! Fler videos finns här.
Mer info om bandet finns på wikipedia.



Det andra klippet är med sveska postpunkbandet Cosmic Overdose, en liveversion av Moderna Dadaister. Två till videos från samma spelning finnes här. Keybordisten är för övrigt Skribent Mattias före detta bildlärare ^^



Och när ämnet ändå är Youtube så måste jag tipsa om Post-punk Junk, roliga och ovanliga videos från det inte alltid så glada sena 70- och tidiga 80talet varvas med en halvt svamlande, småtöntig presentatör. Interesting!

2 kommentarer:

Fiery_jack sa...

Ha ha, vackert med Ubangi, helt glömt bort. Jag skulle även tillföra soundet lite till Talking Heads. Är det samma tjej som sjöng i Whale?
Detta måste vara det bästa i Orubs karriär.

Vackert hur som helst, this made my day. Helmetpercussion!

wombawomba sa...

Oj, nu svarar jag lite sent här, hoppas du ser det här.

Jepp det är hon som sjöng i whale, jag är nästan helt säker på att hon heter Cia Berg. Haha håller verkligen med om Orup, hur kunde det gå så fel efter det här?