onsdag 8 augusti 2007

Blå Timmen

Ur wombawomba's dagbok på helgon, den 8/8-07, kl 14:11:

Jag har nyss hört en av de vackraste låtarna jag hört i hela mitt liv. Blå Timmen av diskoteket, lyssna genast på den här för heliga Marias skull: http://www.myspace.com/diskoteket!!! Helt hjärtskärande snyftsnorvackert! Det gjorde ont i hjärtat efter att jag lyssnat på den första gången, nu ska jag lyssna på den igen och igen och igen, adjö!

Fem lyssningar på raken senare och mitt hjärta brister fortfarande för varje gång jag lyssnar på låten. Det här är nog den största kicken jag fått av en låt på ca tre år (då jag hörde X-Ray Spex's Identity för första gången). Så är låter det verkligen när ett krossat hjärta slår! Det är ångestfyllt, olyckligt och ofantligt vackert, verkligen!

Ni som aldrig hört talas om Diskoteket, gå in på www.diskoteket.tk eller www.myspace.com/diskoteket och lyssna på ett av 21a århundradets bästa svenska band pronto!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länge sen jag var här och kollade runt, men den där låten var bra :) Du borde verkligen kolla in Patti Smiths grejer från 70-talet. Utan henne skulle förmodligen ingen sån här musik finnas, plus att hon är jävligt bra. Förmodligen den bästa kvinnliga rockmusikern någonsin, så det är bara att införskaffa! "Pronto!" :)

Egentligen borde vi "get together" någon gång innan alla äckliga skolor drar igång igen. Det är bara att höra av sig om du känner för att hitta på nåt någon gång inom de två kommande veckorna. :)

Peace out.

Anonym sa...

jag kan även meddela att diskoteket är på gång som fan nu. livespelning kommer väl nåt tag och nya låtar för den delen